dimarts, 16 d’abril del 2013

REC: fals documental terrorífic


El fals documental és un gènere del cinema i la televisió, que normalment s’inclou dins de la comèdia, però que últimament s’està utilitzant molt en les pel·lícules de terror. El fals documental es presenta com una gravació de la vida real, tot i què es produeix com una obra de ficció.
El fals documental o el també anomenat “Mockumentary” (mock: burla) és un gènere que imita els codis i convencions desenvolupats pel cine documental en una obra de ficció. Segons Weinrinchter hi ha tres tipus de Fals Documental, segons el seu grau de reflexivitat:

            -Parodia.
            -Crítica.
            -Falsificació i de construcció.

Per explicar aquesta nova tendència del cinema de terror pel fals documental, la pel·lícula ·REC seria un bon exemple.



És una pel·lícula de terror espanyola dirigida per Jaume Balagueró i Paco Plaza que és va estrenar a Espanya el 23 de novembre de 2007.

La pel·lícula esta narrada per un periodista i un operador de càmera, que van a documentar com és la vida nocturna de una estació de bombers amb l’esperança de gravar alguna missió important. Els bombers reben una trucada d’emergència d’un edifici i tots es desplacen cap allí. Un cop al edifici es troben amb que hi ha un virus en tot l’edifici i amb que la porta de l’edifici esta tancada i amb quarantena per evitar que el virus s’expandeixi al exterior.



La pel·lícula és va rodar a Barcelona, en el número 34 de la Rambla de Catalunya. Es va realitzar de manera absolutament secreta, utilitzant pel rodatge càmeres digitals d’alta definició i amb mòbils d’última generació per narrar la historia en temps real. El pressupost del film va ser de 1,5 milions de euros i va aconseguir situar-se entre  les pel·lícules de 2000 més taquilleres fora dels Estats Units.



Com s’ha dit anteriorment, aquest tipus de rodatge s’utilitza més pel gènere de la comèdia, però el cinema de terror últimament està apostant per utilitzar aquest tipus de gravació, ja que produeix una sensació de tensió i t’apropa a pensar que els fets són més reals, ja que en aquest tipus de cinema, és important arribar a l’espectador i fer que es posin en la pell del protagonista. Els continus moviments i canvis de càmera ajuden ha crear aquesta sensació de nerviosisme i tensió continua.


Marta Olivé Ruiz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.