dissabte, 22 de juny del 2013

ELS OFICIS, ÈXIT COM A DOCU-REALITIES







Des de fa dos o tres dècades enrere les televisions va posar de moda els reality shows, tractava de reflexar històries reals que no seguien cap guió i que l'espectador era capaç de seguir a través de les càmeres, a més, semblava un gènere molt atractiu a la audiència, a la gent li encantava veure les accions del protagonistes a diferents situacions comuns o no, com és el cas del famós Big Brother.


Fa pocs anys, amb la falta d'imaginació per crear nous formats de reality shows televisius per atreure l'audiència les productores van començar a recorrir al docu-reality, un format que cada cop tenia més èxit a la petita pantalla. Els americans van ser els primers en explotar aquesta variant del reality, que tractava de veure com es repodueixen diferents situacions a l'hora que se't mostra el seu funcionament i com es superen les situacions.   







Des d'aquí, va sorgir la branca dels docu-realities sobre oficis, aquets espais televisius cada cop tenien més audiència, el públic s'interessava per saber com és la vida de les persones que exerceixen aquest ofici i com superen els problemes. Així, les productores van començar a explotar tant el gènere fins al punt d'arribar que més d'una productora havia enfocat el seu docu-reality en el mateix tema u ofici. Dins d'aquest gènere analitzarem diferents produccions i la seva manera d'enfocar l'ofici i com ha arribat al públic.

EL REY DE LAS TARTAS.


El Rey de las Tartas ha sigut un docu-reality amb gran èxit arribat de la mà de Discovery Max Channel, tracta d'una pastisseria familiar que te com a cap a Buddy Valastro, un gran professional dels pastissos. Aquesta producció mostra com Buddy i el seu equip de pastissers han de crear enormes i complicades tartes que arriben a ser petites obres d'art. Amb aquest docu-reality es comunica a l'espectador la dificultat de fer segons quines formes, la originalitat a la que pot arribar la forma d'una tarta, a més de les dimensions i com no, sempre es mostren les complicacions que sorgeixen durant l'elaboració, com ara falta de temps, errors tècnics o dificultats en el transport. Això dona més intensitat i  Aquesta producció ha tingut gran èxit com a docu-reality ja que a qui no li agraden els dolços? Tothom gaudeix amb aquestes majestuosos pastissos i pastissets que ens fan la boca aigua i que cada capítol, Buddy i el seu equip ens sorprenen demostrant fins a on pot arribar la originalitat en un pastís. 

EL JEFE.

El Jefe és una producció que actualment a Espanya s'emet al canal Xplora. Tracta d'amos de grans empreses que es disfressen i s'infiltren a les seves pròpies empreses com a concursants d'un reality que lluiten per un lloc de treball dins d'aquella empresa. Així l'amo passa uns dies  fent alguns dels treballs de la seva empresa. D'aquesta manera,  l'amo obre els ulls davant la situació dels seus treballadors i les manques de material per a fer el seu ofici. A més, aquest docu-reality  escull treballadors amb un vida complicada i que tot i així segeixen treballant amb l'intent de fer  l'argument una història de gent corrent amb problemes a la vida que gràcies a haver estat un dia mostrant-li al seu amo, sense saber-ho, lo dur que es el seu treball, seran agraïts per aquest mateix amb beneficis personals un cop han descobert que és "el jefe". També ha sigut una producció amb bastant èxit, ja que a qui no li agradaria veure al seu amo trencant-se l'esquena treballant? A tothom, només sigui una fantasia de mitja hora li agrada veure com els multimilioranis deixen els seus despatxos per a treballar com a qualsevol persona del carrer.


PESCA MORTAL.


Per últim, Pesca Mortal és un altre tipus de docu-reality d'oficis on es mostra la duresa d'aquest ofici. Són cinc vaixells pescadors i la salvatge i traïdora vida dels pescadors de crancs en les gelades aigües del Mar de Bering. Aquest ofici esta considerat un dels més perillosos del món i queda reflectit en els seus capítols. El pescadors fan jornades de més de 24 hores i estan constantment en perill de caure en les gèlides aigües i morir congelats. Aquesta tensió i duresa que posa al límit les capacitats físiques de l'ésser humà ha atret a molts espectadors. D'aquesta manera, Pesca Mortal ja va per la seva sèptima temporada i amb intencions de seguir capturant un dels treballs més intensos del món.



Així, com a conclusió podem aportar que la gent ja no busca fantasia a la televisió, sinó que busca la grandesa del dia a dia de la gent comú però no corrent de la societat en la que vivim. I per això, les productores aprofiten aquest interès per plasmar els oficis, les seves rareses i les seves dificultats.



Cristina Pérez Vela
Publicitat i Relacions Públiques

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.